Graviditeten

När fick du reda på att du var gravid?
10 November 2009

Var bebisen planerad?
Både och ;)

Vad heter ditt barn?
Alicia Amanda Sofia Hansen

När var du beräknad att föda?
27 Juli 2010

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Nope, hon valde att kika ut 10 dagar efter beräknat - den 6 Augusti

Hur stor var barnet vid födseln?
3210gr & 48cm lång

Hur lång tid tog förlossningen?
15 timmar från värkstart, men ca 3 timmar med "krystvärkar"

Hur började din förlossning?
Mycket förvärkar & slemproppen började släppa 1 dag innan.

Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt?
Vaginalt

Hur mycket var du öppen när du kom in?
3 cm

Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen?
45 min - 1 timma

Blev det komplikationer?
Nej

Var du rädd för något?
Nej

Skrek du?
Nej inte medans jag krystade

Hur många var inne i förlossningsrummet?
3st när hon kom ut

Hade du någon nära med dig?
Min underbara M <3

Tog du någon smärtlindring?

Ja, lustgas dom sista 3 timmarna ca.

Är du tillsammans med barnets pappa?
Ja såklart ;)

Tog ni reda på könet?
Yes!

Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?
Jag trodde först på pojke, sedan flicka & sen fick vi juh veta på RUL

Hur lång tid tog det för er att bli gravida?
Hmm ja, jag var utan p - piller i ca ett år innan!

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Njae, inte direkt, men vi hade våra funderingar ;)

Hade du en svår graviditet:
Nej det kan jag väl inte direkt påstå, förutom att jag hade mycket mycket vätska!

Mådde du illa?
Nej, inte alls :)

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Jo absolut.

Har du fått några bristningar?
Yes, några få på magen & även på brösten.

Var du nervös inför förlossningen?
Nej faktiskt inte haha :D Jag ville inte fundera så mycket på den!
Dumt att vara rädd för nånting som man inte har en aning om hur det känns.

Hade du några cravings?
Lite olika. I början mest.. bla blodapelsin, juice & isglassen Twister :)

Vad gillade du för mat?
Vanlig mat :)

Hur reagerade du/ni när du plussade?
Jag blev superglad och jätte chockad, kunde inte förstå att det var sant :)

När kände du första sparkarna?
Hmm vid vecka 20 där nånstans tror jag.

Bästa graviditetsminne?
När vi fick det starka plusset, rörelserna, Renoveringen av bebisrummet,
växande magen, ultraljud & dagen då vårat hjärta kom såklart -  ♥

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Gjorde ett test i v4-5

Hur mycket gick du upp i vikt?
12kg sen inskrivningen.

Hur länge ammade du?
Ammar fortfarande :p

Hur blev ditt hår?
Risigt & torrt :S

Vem är barnet mest lik?
Alla säger olika, men jag tycker att hon är lik oss båda, hon har olika drag :)

Vad är det bästa med att ha barn?
Allt är så underbart, det bästa är väl att hon är hälften M & hälften jag :)

Vad är det sämsta med att ha barn?
Inget

Är ditt barn döpt?
Nej, men vi ska döpa :)

Hur gammal är barnet nu?
Snart 2veckor & 3 dagar, våran lilla solstråle

Kommentarer
Postat av: ina

Är namnet Amanda efter din kompis Amanda? :D

2010-08-23 @ 17:06:01
URL: http://ssbsw.blogg.se/
Postat av: Martina

Hej tjejen!



kul skrivet:) hur är de med er? har du kommit in i mamma rollen nu?:)



Hoppas ni får en bra dag

kram

2010-08-24 @ 08:24:12
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Anonym

Där du har ditt arkiv och länkar är i vägen för dina vanliga inlägg...



Så man kan bara läsa dett siata i dina meningar...



Tråkigt, hoppas du kan fixa till det, för du har så spännande blogg!

2010-08-25 @ 15:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0