Svar till frågestunden.




1.Har du längtat efter att skaffa barn länge: när började du tänka på det?

Svar: Jag har länge velat ha barn, tror jag var i 12 års åldern när jag började tänka på det,
inte så att jag ville ha barn då, men jag visste att jag i framtiden skulle vilja ha barn.

2.Har ni varit oroliga ekonomiskt hur det ska gå ihop?

Svar: Nej ekonomin har aldrig varit ett problem för oss.

3.Har ni fått några mindre positiva kommenterer från någon?
Tex att ni är för unga för barn eller så? Har Du/Ni själv känt att ni är för unga?


Svar: Jag tror inte att vi har fått en enda negativ komentar faktiskt :) haha.
Tror inte ens att det var någon som vart särskillt förvånad ? :)
Jag tycker inte att 21 (snart 22) & 23 år är för ungt för att skaffa barn, så nej.

4.Vill du plugga vidare till något, eller jobba,
eller vill du vara "hemmafru" --> vad har Du för framtidsplaner?

Svar: Jag vill gärna plugga vidare sen när det finns tid för det ja,
eventuellt varvat med att jobba :)
Jag ändrar mina framtidsplaner lite då & då så det är svårt att svara på haha :D

5.Röker/snusar ni och dricker?

Svar: Vi båda rökte innan jag vart gravid, jag slutade direkt efter att jag fått +:et
och har inte rört en cigarett sen dess,
M har även han slutat, men han tjuvröker nog nån gång ibland skulle jag tro :p
Dricka får man inte göra när man är gravid så nej inte just nu ;)
M dricker inte heller direkt längre.

6.Har du fått några cravings?

Svar: Nej inte direkt, ett tag åt jag väldigt mycket Twister glass haha :D

7.Vill du ha fler barn och i så fall hur många?

Svar: Ja jag vill gärna ha fler barn, hur många vet jag inte exakt, kanske två till :)

8.Vad är det jobbigaste med graviditeten så här långt?

Svar: Hmm det måste nog vara all vätska som jag har,
och att det är jobbigt att böja sig ner osv.

9.Hur träffades du och Mattias?

Svar: Genom gemensamma vänner för väldigt länge sen ;)

10.
Beskriv dig själv med tre ord & berätta 3 saker som vi inte vet om dig.

Svar: Hmm pratglad, skämtsam, omtänksam :)
1. Jag har 10 snart 11 syskonbarn
2. Jag har haft en "tuff" bakgrund
3. Jag har två tattueringar & en piercing i naveln, har även haft i tungan :)
Duger det hehe ?

11.Ni bor i hus va? Hur många rum och kök har ni?

Svar: Nej vi bor faktiskt i en lägenhet, fast med egen ingång & tomt :)
Det är 4 rum & kök :)

12.Hur länge har du och din sambo vart ihop?

Svar: Vi blev tillsammans den 9 November 2002,
dock har vi varit ifrån varandra stunder under dom här snart 8 åren.

13.Har du syskon?

Svar: Ja det har jag :) Tre Storesystrar & en halvsyster som är yngre.

14.Vad är det som du längtar mest efter med lilla bebisen?
(något speciellt som du tänkt, åh vad mysigt det där kommer bli osv)

Svar: Allt :D Att få krama, gosa & mysa med henne.

15.Vad jobbar du med? Vad har du för utbildning?

Svar: Om du kikar i rutan "om mig" till vänster så står det där ;)
Jag har inget fast jobb, utan jag "jobbar" som vikare inom Skola, fritids & dagis.
Sen så är jag även kontaktperson åt en tjej med handikapp.
Jag gick Media på gymnasiet med inriktning Fotografisk bild, dock gick jag inte klart.

16.Hur mycket har du gtt upp i vikt under graviditeten?
Vad vägde du innan och hur mycket väger du nu?


Svar: Sist jag var hos BM så hade jag gått upp 12kg sedan inskrivning.
Ni hittar allt sånt här. Innan graviditeten så vägde jag ca:67 kg,
hur mycket jag väger nu? You do the math ;)

17.Var barnet planerat?


Svar: Barnet var på sätt & vis planerat ja, men med tanke på min opperation som jag
gjorde 2008 så kunde vi inte direkt planera när jag skulle bli gravid.


18.Vad var det första som du köpte i bebisväg?

Svar: Det första jag köpte var nog boken Mitt första år som Mamma/Pappa,
men till bebis var det nog kläder :)

19.När tror du själv att bebis kommer till världen &
hur lång & hur mkt tror du hon kommer väga? :)


Svar: Jag gissar på att hon kommer mellan den 20-22 haha :)
Och hon kommer nog vara 49-50 cm lång & väga ca 3750 gram.

20.Vad är Alfons för ras? Han är jättesöt!

Svar: Alfons är en liten blandras kille ;)
Han är 50% Pomeranian (Dvärgspets)
25 % Tibbetansk spaniel & 25% Lhasa Apso.



Tack för att ni ville vara med & ställa frågor :)


Kommentarer
Postat av: emmy,

Ja jag är skit nöjd :D Än så länge har det inte blivit något spillt, även fast det var mycke folk här igår :p

Ikväll ska jag på 25års fest i folketshus, sen imorrn ska jag sovvva :P Ska jobba natt imorrn.. Vad ska ni hitta på då? :) Puss<3

2010-07-17 @ 13:40:18
URL: http://emmyyyy.blogg.se/
Postat av: C H A R L O T T E

sv: spännande! hoppas det inte dröjer länge till då! :) allt är bara bra med mig. vad hittar du på i helgen då? :)

2010-07-17 @ 13:40:25
URL: http://mittlivsomlotte.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, det är helt underbart där ute!

Huset i bakrunden på den nästsista bilden är huset som vi bodde i :)

Allt är bara bra med oss, hoppas allt är bra med er också? :)

Nu är det inte långt kvar till BF, ska bli spännande att få se den lilla bebisen :)



Puss & Kram!

2010-07-17 @ 13:55:58
Postat av: Malin, mamma till Jamie!

Det var jag som skrev kommentaren innan, glömde skriva in mitt namn och bloggadress :p haha.

2010-07-17 @ 14:09:36
URL: http://mmylove.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Hej!

Här är allt bara bra! Själv då?

Oj, nu är det inte många dagar kvar till bf! Spännande! :D



Kramar

2010-07-17 @ 17:44:10
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Veronica

Hej gumman



Allt är great! med dig eller er menar jag?



snygg bil!

och taack för påminnelsen, snabba cash vill jag se. Nöjd med filmvalet?



Just det, var vad det för operation du gjort?



Hur går det med oljan? :D



Många kramar

2010-07-18 @ 12:04:16
URL: http://attblifler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0