Min Jullista

Pepparkakor Lussebullar
Ischoklad Knäck
Egen risgrynsgröt Köpt risgrynsgröt
Köttbullar Prinskorv
Sylta Pastej
Lax Sill
Revbensspjäll Kalkon
Jansonsfrestelse Kokt potatis
Julkorv Julskinka
Röbetssallad Rödkål
Skånsk senap Bords Senap
Ris a la malta Ostkaka
Glögg Julmust
Plastgran Äkta
Mysteriet på greveholm När karusellerna sover
Utomlands Sverige
Borta Hemma
Chokladkalender Paketkalender
Ge Få


Hur och med vilka ska du fira jul i år?
Våran jul i år kommer ungefär att se ut som den gjorde förra året. Vi vaknar här hemma och M slår på julmusiken, vi sätter oss vid granen och alla får öppna varsin "morgon julklapp". Sedan tar vi en dusch, gör oss iordning lite smått, tar ut hunden på en promenad och sedan åker vi hem till min äldsta syster Anna med familj. Där brukar vi vara några stycken som äter julfrukost ihop, hemmagjord risgrynsgröt med en gömd mandel, julskinksmörgås osv. Sedan när alla är proppmätta (det brukar ta en stund haha) så byter vi lite julklappar alla vi som är där. Sen myser vi lite, dricker kaffe och äter julgodis. Vid lunch tid så kommer vi förmodligen att åka hem, slappa i soffan framför teven, lägga Alicia en stund och sedan göra oss i ordning för resten utav dagen. Eventuellt byta om, fixa håret osv. Sen går vi över till M´s föräldrar och där kommer Marianne, Svante (M´s mamma & pappa), Sofia, Niklas, Jesper, Fredrik (M´s syskon) Mikaela och Minella (Fredriks lilla familj) och Gunilla (M´s Farmor) att vara. Antar att vi kommer att kika på Kalle anka klockan tre tillsammans med resten utav Sveriges befolkning. Sedan äter vi god mat och öppnar julklappar. Kommer att bli den bästa julen :)

Vad önskar du dig i julklapp?
En parfym, en mössa, krokar till köket, ja ni vet väl ungefär vad jag önskar mig efter att jag gjorde den här (klick)

Vilken scen är bäst i kalles jul?
Tomteverkstaden alla gånger.

Har du firat jul utomlands nångång eller skulle du kunna tänka dig att göra det?
Nej det har jag inte gjort, har svårt att tänka mig att göra det också. Det skulle möjligtvis vara i New york då i sånnafall. Jag skulle inte vilja fira jul i ett varmt land utan snö.

Vilken är din favorit jullåt?
Oj den var svår, ni kan få några favoriter, Christmas time med Bryan Adams, All i want for christmas - Mariah Carey, Its the most wonderful time of the year - Andy Williams, Några svenska jullåtar, det stårlar en stjärna, En stjärna lyser så klar, Himlen i min famn, Hej mitt vinterland.

Vilken julfilm är den bästa?
Fyra måsten varje år: The Holliday, Grinchen,Polarexpressen och Tomten är far till alla barnen.



Kommentarer
Postat av: Helen - mamma till Lea och BF jan 2012

Jo jag har förbannat hans nya jobb många gånger då jag tyckte han hade riktigt bra arbetstider/frihet osv på förra jobbet men de trivdes han själv inte med så är ju glad att han trivs så bra med nya jobbet men tycker de är tråkigt att de blir såhär ibland. :( Jo fick precis reda på att han blir hemma HELT med mig tills 2 januari nu så då får han helt enkelt stänga av telefonen utifall den skulle ringa. Så nu ska jag lata mig och se till att hålla bebis inne tills efter nyår, slutar säkert med att jag går över tiden. Skratt* Kraam och god jul på er och lilla magen med :)

2011-12-22 @ 16:14:29
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: Helen - mamma till Lea och BF jan 2012

knycker denna roliga lista :)

2011-12-22 @ 16:14:59
URL: http://helenm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0