En mammas värsta mardröm

Hittade denna artikel och jag måste nog säga att det här är en mammas värsta mardröm! Jag börjar nästan gråta bara av att se bilden, stackars stackars lilla flicka :'( Jag kan inte ens tänka mig hur ont det här måste ha gjort på denna lilla flickas kropp. Så många bitmärken & så många blåmärken.. ja jag finner nästan inga ord. Förstå också vilken ångest som förälder man måste ha ? Tänk att försöka övertala sitt barn att gå tillbaka till dagis efter det här, även om det nu är ett annat dagis, och att få denna flicka att lita på andra barn igen. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om det här hade hänt min lilla Alicia, det är nästan så att jag vill gå in och pussa på henne där hon ligger där inne i sin säng och sover, bara för att. Och för att jag aldrig vill behöva uppleva detta och jag önskar ingen annan förälder eller barn detta.

Jag känner verkligen med den lilla flickan och hennes familj :( Och pojkens föräldrar också, detta är det sista man vill att ens barn ska utsätta ett annat barn för.


Ettåring blev biten på dagis – 35 gånger

LÄMNADES ENSAMMA PÅ DAGIS Den 14 månader gamla flickan blev biten på 35 ställen av en tvårårig pojke under vilostunden.
MALMÖ. Den ettåriga flickan blev biten på 35 ställen av en tvåårig pojke.
Hon blödde från ena kinden när personalen på dagiset upptäckte vad som hänt.
Den lilla flickans rygg är full av bitmärken. Hon har märken på båda kinderna och ena örat.
Bilden som flickans föräldrar tagit talar för sig själv.
– Läkaren som undersökte henne sa att han aldrig sett något liknande, säger flickans mamma.
Den 14 månader gamla flickan bets av en tvåårig pojke under en vilostund på ett dagis i Malmö i måndags. När personalen tittade till barnen upptäckte att den tvåårige pojken låg ovanpå flickan.

Lämnades ensamma
– Min dotter måste ha gallskrikit, säger mamman.
Barnen hade lämnats ensamma i ett rum när pojken bet flickan. Den övriga personalen var utomhus med de äldre barnen.
– Först sa man till mig att man tittat till barnen var femte minut. Nu säger de att de gjorde det var tionde minut, säger flickans mamma.
Händelsen är polisanmäld av rektorn Gunn Hanéll som är ansvarig för förskolan.

Berodde inte på personalbrist
Hon vill ha utrett om flickan blev biten på grund av att personalen gjort något fel.
Enligt Gunn Hanéll kan händelsen inte ha berott på personalbrist. Fyra personer är anställda på avdelningen, varav tre på heltid.
Men den bitna flickans mamma har hört att bara två i personalen var i tjänst när hennes flicka blev biten.
Och de var enligt reglerna båda tvungna att vara utomhus där det fanns nio barn.
Personalen har förbjudits att uttala sig för massmedia under tiden som utredningen pågår.
Mamman har tagit ledigt och är hemma med sin dotter i väntan på att hon ska placeras på ett annat dagis.


”Mina barn ska inte gå kvar”
– Jag vill inte ha mina barn på dagiset längre. Även min äldre dotter ska flyttas. Pojken som bet min dotter går kvar på daghemmet.
Enligt mamman har den tvåårige pojken attackerat andra barn tidigare.
– Men jag vill inte anklaga pojken och hans föräldrar. De har ju liksom jag lämnat sitt barn på dagiset i förvissningen om att han är trygg där.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

åh fy fan... Detta var verkligen hemskt att läsa :(

2011-05-12 @ 00:53:58
URL: http://hallontuttar.blogg.se/
Postat av: Emma, Mamma till Tuvaliee!

Men alltså, jag blir mållös. HUR kan all personal vara ute när det är barn inne som sover? Om dom nu va lite personal skulle dom ha lagt upp det på ett helt annat sätt. Fick jag vet att dom lämnade Tuvaliee och andra barn inne helt själva under sovtimmen medans dom andra va ute så skulle jag bli galen!!

2011-05-12 @ 07:53:11
URL: http://aboutourslife.blogg.se/
Postat av: Ida och William

Men fy vad sjukt! :(

2011-05-12 @ 08:54:24
URL: http://gbgida.blogg.se/
Postat av: Cherie Mårtensson - I väntan på liten

Ush vad hemskt!

2011-05-12 @ 09:36:36
URL: http://mammacherie.se
Postat av: helen

läste att artikeln är från 2 nov 2000 så hoppas de blivit lite bättre efter det men tvivlar då barn t.om dött på dagis. :( kraam

2011-05-12 @ 10:31:03
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: Veronica, mamma till Nim ♥

Men herregud... !!!!!

2011-05-12 @ 10:53:10
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: anouk - I Huvudet på Rookiemamman

åh fyyyyy fan!:( Och jag som REDAN är livrädd att lämna knodden till dagis. Det där hjälpte ju inte direkt:( usch....

2011-05-12 @ 23:13:30
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Saara ♥ Mamma Till Linnéa ♥

Hej!

Hoppas allting är bra med er =)



Läste ditt inlägg, och det är så sjukt hemskt.

Linnéa som snart börjar på dagis, nu blir man rädd att det skulle hända henne något.

Jag tycker att det ska finnas så mycket personal så någon kan ligga kvar under hela vilostunden.

Det där borde inte fått hända!!!



Och man kan undra hur den 2 åriga pojken behandlas i sitt hem, om föräldrarna visar att det är okej med våld.

Detta är riktigt hemskt!



Kram

2011-05-18 @ 20:43:27
URL: http://itssaralife.blogg.se/
Postat av: Ann

Vad hemskt! Stackars lilla flicka.

2011-06-30 @ 11:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0