Denna gång vill jag ha

Kalla det onödiga saker om ni vill, men denna gång vill jag ha saker som "underlättar". Nu har vi det mesta viktiga i bebisväg efter Alicia så nu kan man juh faktiskt få köpa sånt som man kanske inte hade råd med förra gången då man behövde allt viktigt ifrån grunden. Jag tycker faktiskt att när man skaffar barn så är det juh faktiskt inte priset det viktigaste på sakerna man köper, utan kvaliteten, och hur mycket det kan "underlätta" för en i vardagen som är det viktigaste. Vad tycker ni?





Denna söta "sittpuff" kommer ifrån märket Doomoo och kan användas ifrån 0-30 kg. Jag tycker att den ser så himla mysig och ombonad ut. Perfekt också att man kan använda den så länge. Plus att den ser mycket bekvämare ut än en "vanlig" babysitter.



En amningskudde är ett måste denna gång. Funderar på att köpa en inom en snar framtid så att när det börjar bli obekvämt att sova och rulla runt i sängen så har man denna som stöd, som en "gravidkudde". Och det måste juh vara så mycket smidigare och skönare att amma när man har ett bra och ordentligt stöd under armen?


Ett skötbord där man har alla saker ovanför istället som nu på en hylla under skötbordet. Mycket smidigare att sträcka upp armen och ta nånting än att behöva böja sig ner och krongla. Sen så är det juh inte allför roligt när bebis blir lite större och börjar riva ur alla blöjor, oljor, plastpåse rullar osv så som Alicia gör nu. Det kan bli lite tröttsamt att lägga upp alla blöjor ordentligt 3 gånger/dag och vika om alla små handukar osv.



En takvagga. Tänk så bra..tar knappt nån plats och den rör sig lite vaggande när bebis ska sova.

Och denna fastnade jag för direkt. Alicia har juh en vit Stokke Tripp Trapp som hon fick i julklapp. Och det måste nog vara en utav dem bästa grejerna som hon har. Den används dagligen, den är snygg, lätt att torka av och hon kan ha den ett bra tag framöver. Och nu har även denna smarta tillsats för små bebisar kommit. Tänk så det måste underlätta dem dagarna när bebis kanske är lite ledsen och man har massa annat som behöver göras. Då kan man ha lill plutten i samma höjd som en själv när man tex håller på med disken. Eller när alla sitter vid bordet och ska äta mat.. Slipper man ha liten liggandes på golvet helt ensam. Tycker att den är helt genialisk ;) Får nog bli även en tripp trapp åt Mini i magen.

Kommentarer
Postat av: helen

amningskudden var mitt bästa inköp under graviditeten med Lea. Användes flitigt under alla amningsstunder varje dag och underlättade något enormt för mina onda handleder under alla dessa månader med smärta. Den är dyr men absolut värt pengarna flera gånger om. Fantastiskt uppfinning :) Kramar

2011-11-05 @ 10:36:58
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: helen

Har också allting kvar efter Lea men något jag nog ska införskaffa mig denna gång är ett babynest, verkar så praktiskt och ombonat :) Kram

2011-11-05 @ 10:37:51
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: Melanie

haha, ja just amningskudde var mitt mest onödiga köp förra gången! användes i stort sett aldrig och dom 800 kr hade jag kunnat lagt på nåt bättre ;)

det där skötbordet köpte vi dock till moa och man får plats med allt. nu har hon det ju som bokhylla i sitt rum. och den är ju värd sitt pris, eftersom det är två möbler i en så att säga :)

2011-12-16 @ 18:37:22
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0