Vinter/dagis listan

{ Tidsinställt }


Ja ni, för ett tag sen kändes det som att det var lång tid kvar tills dagis, nu är det inte längre veckor, utan dagar. På Måndag den 3 Oktober ska vi börja inskola. Och jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Tycker igentligen att lillskruttan fortfarande är lite för liten, men vad gör man när båda "måste" börja jobba? Jag som annars tycker väldigt bra om dagis och vet att barnen får lära sig mycket nyttigt känner helt plötsligt att jag inte alls vill att våran Alicia ska börja på nåt dagis. Jag vill att hon ska vara hemma med oss resten utav livet, hehe nejdå, men nästan så känns det jusst nu. Vet inte alls hur hon kommer att reagera när vi ska börja lämna henne sen, eller alls hur jag kommer att reagera. Om hon börjar gråta då kommer inte jag klara av att lämna henne. Nej nu ska jag inte skriva ett A4 om detta och hålla på att oroa mig i förväg, det kommer jag göra så bra endå ;) Skriver lite mer längre fram om hur hennes tider kommer att se ut osv när vi planerat allt sånt!


Detta är iallafall klart inför dagis & vintern.

Klart:
Overall.
Vinterskor.
Gummistövlar.
Sockar.
Galonvantar.
Tunna tumvantar.
Regnställ ofodrat.
Regnställ fodrat.
Åkpåse.
Liten ryggsäck.
Fårskinn.

Saknas:
Underställ.
Mössa.
Tjocka tumvantar.
Eventuellt ny halskrage.
Fler fodrade byxor.
Fotsack till Emmaljungan.


Kom gärna med förslag om det är något som jag missat, det har jag säkerligen :D



Kommentarer
Postat av: helen

Vi mår bara bra :) Magen växer på bra, fått ganska mycket sammandragningar sista tiden när man härjar på för mycket. Jobbar du heltid nu? Hur mår du/ni? RUL snart? Minns inte om jag frågat det men ska ni kika kön? :) Kramar

2011-10-01 @ 16:59:58
URL: http://helenm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0