Svaren till frågestunden

1.Hade du jobb när du blev gravid med Alicia?

Svar: När jag blev gravid med Alicia så hade jag inget fast jobb, utan jag jobbade som vikarie på dagis, fritids och även i skolan där jag gick i högstadiet :)

2.När kommer förlossningsberättelsen?

Svar: Jadu, jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska skriva någon förlossningsberättelse än. Jag skrev ju aldrig någon när vi fått Alicia så det känns lite "orättvist" eller hur man nu ska utrycka det. Aledningen att jag aldrig skrev någon från första förlossningen var för att jag tyckte att det kändes svårt att få ner 15 timmar i en kort version haha :} Jag är nämligen så att när jag ska förklara nånting för nån så vill jag gärna att dem ska veta exakt, och då vill jag helst inte utelämmna nåt! 

3.Vad tycker Alicia om att ha blivit storasyster?

Svar: Jag tror att Alicia är väldigt glad över att ha fått en lillebror. Hon är så stolt över honom. När vi träffar folk ute så är det första hon säger efter att hon har sagt hej, "Ellot" :} Hon hjälper gärna till och byter blöja, ger honom nappen osv. Hon vill gärna hålla i honom, gosa med honom på mornarna & så. Och när han vaknar brukar hon säga "Ellot e vaken" och så ser hon så glad ut... Sötfian <3

4.Vore kul om man fick se fler bilder på Elliot!

Svar: Jag tycker att jag är ganska duktig på att lägga upp bilder på Elliot endå? Är det några särskillda du saknar?

5.Hur upplevde du hela graviditeten och förlossningen?

Svar: Oj vilken svår fråga. Jag tror att det är lättast om du läser lite i kategorin "Graviditeten med Mini", vid varje ny graviditetsvecka så skrev jag en liten text under "Egna ord" där jag förklarade lite hur jag kände & tänkte just den veckan osv. Förlossningen upplevde jag som något positivt. Det var en bra, "lätt" och relativt snabb förlossning.

6.Var det någon skillnad mot förlossningen o graviditeten med Alicia?

Svar: Ja såklart att det var. Första gången va ju allting nytt och man visste ju inte vad man skulle vänta sig osv. Andra gången gick allting mycket fortare, både graviditeten och förlossningen. Sen så hade jag ju olika graviditetssymptom båda gångerna.

7.Hur går det att först ha ett barn till nu två. Är det jobbigt? Är Alicia avundsjuk eller stolt? Hur går det på nätterna? Du verkar vara en super mami de gillar ja :)

Svar: Jo tack det går bra :} Självklart är det en stor omställning för oss alla och det har ju tagit lite tid att komma in i det. Men nu känns det nästan som att det alltid har vart så. Vissa dagar är självklart jobbigare än andra, och det är inte alltid man känner att man har kontrollen över "situationen". Det svåraste är nog när man ska iväg nån stans och har en tid att passa, då måste jag erkänna att jag som är en väldigt stressad person har svårt att hålla humöret uppe. Sen om M är hemma så är det ju mycket lättare, det är när man är själv som det kan bli lite klurigt ;} På nätterna går det bra, Elliot är en himla snäll pojke och man behöver aldrig gå upp på nätterna och vagga osv, han vaknar oftast bara nån gång för blöjbyte och lite mat. Men åh tack, vad gullig du är ♥ Det värmde ska du veta. Victoria, hade du ingen blogg ?

8.Längtar sååå efter förlossningsberättelsen! Dyker den upp snart? :) kram

Svar: Se fråga nr 2 ;}

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag skulle gärna vilja se bilder på Elliot efter förlossningen. :)

2012-04-16 @ 12:16:54
Postat av: i min lilla lilla värld

jag röstar på förlossningsberättelse =)

Postat av: Victoria

Här är min blogg och tror nog du kommer känna igen mig :) .

2012-04-18 @ 15:34:05
URL: http://skrallunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0