Hjärte dagen


Alicias "hjärtans dag" present.


Minns ni att jag berättade att jag bakade Äppelkaka till fika på Alla hjärtans dag? Här har ni resultatet, i den fina hjärtformade formen som jag fick utav Petrah. Älskar den rosa färgen på den också, precis min stil. Kakan vart faktiskt riktigt god, dock var det lite för mycket bakpulver i receptet enligt mig så nästa gång kommer jag nog att ta lite mindre. Och dagen efter så smakade den ännu bättre. Så om man vill bjuda på den så rekomenderar jag att man bakar den en dag i förväg. Hojta till om ni är sugna på receptet så lägger jag upp det.


Min fina bukett med blandade rosa fina blommor och M´s ros som han fick utav mig. Och till höger har ni den fina cement krukan som jag skrev om tidigare. M fick även trisslotter utav mig, dock vart det ingen storvinst på nån utav dem tråkigt nog ;}

Pizzan som vi gjorde har jag dock ingen bild på, vi var så hungriga så jag han faktiskt inte fota innan vi åt haha. Men den vart riktigt god, och extra mysigt var det ju såklart att äta framför en film i vardagsrummet med tända ljus, inte alltför ofta det händer nu för tiden ;} Och efterätten, min första pannacotta gick hem hos min fina älskling, dock var det faktiskt ingenting för mig. Visst det smakade bra, men konsistensen? Njae inte riktigt "my cup of tea" om jag säger så.

Den här filmen såg vi, och den var riktigt riktigt bra :} Så den rekomenderar jag varmt. Den var både, rolig, romantisk och sorglig. Och Ryan Gosling är ju inte helt fel han heller ;}


Kommentarer
Postat av: Eve

Nästa gång du ska göra efterrätt så rekommenderar jag mascarponecreme med bär starkt! Vansinnigt gott! I stil med den här. Oj oj ooooj :)



http://www.recept.nu/1.118426/paolo_roberto/efterratter_godis/agg_mejeri/crema_al_mascarpone_con_frutta_di_bosco



2012-02-17 @ 15:30:32
URL: http://kolojna.webblogg.se/
Postat av: Petrah

åh så fint och mycket gott. Du får hemskt gärna komma och baka med mig nångång! Är så dålig på att ta mig tid för sånt haha :D pussss

2012-02-17 @ 20:59:08
URL: http://shortys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0