Lägenhetsrenovering

Nu har vi bott i nya lägenheten lite mer än en månad och jag måste säga att vi trivs jätte bra. Jag saknar inte den gamla lägenheten alls. Inte ett dugg. Och jag tror inte att någon annan i familjen gör det heller. Den här är så himla mycket bättre på alla sätt och vis. Om det till och med väger upp att det är ett rum mindre ja då måste det ju bara vara bra eller hur ;) Men (som ni vet så finns det alltid ett men hehe), det är ganska mycket saker som behöver fixas här och han som har hand om allt det har varit sjukskriven nu i tre veckor. Jag ska ringa imorgon igen och jag hoppas verkligen att han är tillbaka, annars får dem faktiskt ta och be någon annan att ta tag i det hela. Jag menar man börjar ju bli lite små less på att inte "kunna" sätta upp nånting på väggarna, för det känns ju lite onödigt om man endå ska ta ner allting igen inom en snar framtid. Plus att vi har ju som sagt en liten bebis som är beräknad om ca 6 veckor och jag vill gärna slippa komma hem ifrån sjukhuset till en byggarbetsplats.. Jag antar att ni förstår hur jag tänker?

Detta är det som ska göras enligt besiktningen:


♥ Om tapetsering / hall.
♥ Renovering utav badrum. (antar att det är väggar och golv som ska bytas)
♥ Om tapetsering / vardagsrummet.
♥ Nytt parkettgolv / vardagsrummet.
♥ Målning utav tak / vardagsrummet.
♥ Ny plastmatta eller parkettgolv / kök.
♥ Om tapetsering / kök.
♥ Nya lister / kök.
♥ Lite målning här och var / kök.
♥ Målning utav "rör" / Alicia och Minis rum.

Och detta har vi tänkt att göra själva:

♥ Om tapetsering / vårt sovrum.
♥ Byta badrumsskåp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0