Viktuppgång


Gravid i vecka 14-15 ca                                                                                      I vecka 17-18

När jag blev gravid så minns jag att viktuppgång och kroppens förändringar var några av delarna med ännu en graviditet som jag inte direkt såg fram emot då jag i princip precis hade lyckats gå ner alla graviditets kilon plus yttligare överflödiga (9) kilon. Eller ja nu ljög jag lite, graviditets kilorna rasade faktiskt ganska fort under tiden då jag ammade och eftersom det "bara var" 12 kg så behövde jag inte göra något extra. Men eftersom jag redan hade en massa extra kilon som jag bärde på redan innan graviditeten så vart jag ju tvungen att lägga om min kost. Detta var även nånting M gjorde då han gick upp lika mycket som jag under graviditeten med Alicia ;} haha. Denna gång har jag gått upp mycket mer än vad jag gjorde förra gången, tror att jag i dagsläget har gått upp ca 17(?) kg, men jag hoppas och tror att det även denna gång är mest vätska. Och det är den där vätskan som är så otroligt jobbig för min del. Jag tycker det är så himla obekvämt att se så annorlunda ut i ansiktet, jag känner att jag blir jätte osäker på mig själv bara för att jag "ser ut så här". Jag är inte dum, jag förstår att man måste gå upp i vikt under en graviditet och jag tycker snarare att det är lite läskigt om man inte skulle göra det, men så påfrestande det är för kroppen att vara gravid, och frustrerande att inte kunna "ta sig fram" hemma som en normal människa haha. Nej jag saknar mitt "vanliga" utseende nu.


För någon vecka sen i graviditetsvecka 35. Förstår ni nu vad jag menar med ansiktet?

Kommentarer
Postat av: Petrah

du är hiiiimla vacker iallafall älskliing <3 :D

2012-02-25 @ 17:47:27
URL: http://shortys.se
Postat av: Veronica, mamma till Nim

Men du är ju så fiin :-)

2012-02-25 @ 18:02:58
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: 20 år,och snart två barnsmamma

Jag har med lite ångest över att gå upp i vikt, man vill ju verkligen vara gravid och få ett barn men de tynger ju ner en lite att förändras kroppsmässigt då man ändå måste leva med det i nio månader. Antar att man får tänka framåt och bara se de som en tillfällighet, när bebisen e ute så går man ju till det normala även fast det tog ca 9 månader för min del :(

kram

2012-02-25 @ 19:27:18
URL: http://mittlivv.blogg.se/
Postat av: Veronica, mamma till Nim

Jooo vi mår ju bra.. :) magen växer o frodas.. Börjar bli tungt. O tyngre lär det ju bli, hua. Hur mår ni? Puss o kram

2012-02-25 @ 21:30:48
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Pyttianna

Åhh... HEJ!!

Klart jag minns er, vad kul att du kommenterat så jag kunde hitta tillbaka. Tack för gratulationen och detsamma, ser att det blir syskon hos er med! Vad roligt!

Snart dags också, så spännande! :D



Tycker att du är super fin med stora magen men förstår vad du menar med vikt osv. Klart man ska gå upp men det är inte roligt och man känner sig inte vacker alla gånger. Jag gick upp över 20 kilo med F men denna gång är det helt annorlunda och jag har inte gått upp mer än 5 kilo hittills (har inte gjort nåt annorlunda)

Antar att det skiljer från graviditet till graviditet.



Börjar du bli nervös inför förlossningen eller är du lugn som en filbunke?



Kram kram

2012-02-26 @ 11:12:00
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Alexsandra

Håller med förgåendetalare att du är så fin! Men kan tänka mej att det är jobbigt med vätska och att du ser att utseendet ändras på ett annat sätt än vi andra gör men snart är de dags :)



Jag själv har bara gått upp sex kg dock känns det som mera för kroppen pallar inte alls lika mkt nu...



Kram

2012-02-26 @ 15:47:00
URL: http://alexsandras.wordpress.com
Postat av: Helen - mamma till Lea & Ellie

Vätskan och kilona kommer rasa av när du börjar amma men förstår att de är jobbigt med all vätska, hade ju jättemycket vätska med Lea men inte alls något märkbart med Ellie. Hur går det med handlederna denna gång föresten? Många kramar

2012-02-27 @ 20:03:59
URL: http://helenm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0