Lämna ditt förslag



Tänkte att detta var en sån rolig grej när vi väntade Alicia, ni var många som ville vara med och ge förslag då så nu hoppas jag att ni blir ännu fler denna gång :} Och vi behöver all hjälp vi kan få, det är inte det lättaste det där med namn. Jag tycker nog till och med att det är svårare nu andra gången. Man har juh lixom redan valt det finaste namnet som man kunde komma på en gång, och denna gång så ska det även "matcha" med det första. Men som sagt, om ni är duktiga och lämnar många kommentarer (trots att det är nåt tokigt med mitt kommentarsfält) så lovar jag att skriva ner alla fina namnen som ni kommer med och publicera den listan här i ett inlägg. Det låter väl bra?

Kommentarer
Postat av: SHORTY

Åh vad kul:D jag ska komma på lite!



måste fundera lite först ;)

2012-01-22 @ 13:24:42
URL: http://shortys.se
Postat av: Josefine

FLICKNAMN:

Tilde/Thilde, Felicia, Leia, Lova, Agnes, Filippa, Linn, Meja, Lovisa, Hilma, Hilda, Othilia, Elina, Melina, Vilma/Wilma, Selina/Celina, Tilda, Gabrielle, Bianca, Emilia, Julia, Joline, Ronja, Tyra, Alva, Alma, Elvira, Clara/Klara, Molly, Maja, Ella, Ebba, Freja, Thea, Selma, Elsa, Svea, Hedda.



POJKNAMN:

Liam, Leon, Oliver, CharlIe, Colin, Filip/Philip, Adam, Alexander, Theo, Teodor/Theodor, Wilhelm, Wilmer, Melvin/Melwin, Gustav/Gustaf, Milton, Emil, Elton, Julius, Tim, Isak, Alvin, Albin.

2012-01-22 @ 17:28:07
Postat av: Emma

Jag tycker att Astrid, Alma och Alva är fina tjejnamn. Killnamn...

Måste ju börja med Wilmer ;), Vincent, Alfred,Wilgot,Viggo :) Lycka till!

2012-01-22 @ 20:03:08
URL: http://emmaochwilmer.blogg.se/
Postat av: jessica melin

Jag tycker Alvin, Albin är jätte fin plus att de passar med Alicia. Ville att max skulle heta de men fick inge gehör här hemma. Flicknamn tror jag inte du behöver då jag tror de är en pojke men något på A

2012-01-23 @ 07:39:37
Postat av: Anonym

Flicknamn: Karla, tindra, somra, himla, asta, elvyn, vira, tilla :-)

2012-01-23 @ 14:49:29
URL: http://viochvidar.blogg.se/
Postat av: Birre

Saga Olivia Petra Amanda Fanny



Vincent Vilmer Max

2012-01-23 @ 15:24:27
Postat av: 20 år och mamma och snart två barnsmamma

Tjejnamn: Zinna, Nova, Summer, Juni, Nelly, Elly, Ellie, Allie, Elle.



har inga killnamn alls :P

2012-01-23 @ 21:51:16
URL: http://mittlivv.blogg.se/
Postat av: Matilda Bergefur

Eden, Elin och Lovis är fina flicknamn och Elias och Algot fina pojknamn tycker jag :)

2012-01-26 @ 19:32:38
Postat av: I - med två små troll

Alicia är ett svårt namn att kombinera med tycker jag (eller så är det bara för att det är en helt annan stil av namn än vad mina barn har). En lillasysters namn kräver samma romantiska stil tycker jag. Ofta blir det bra att kombinera med ett namn som börjar på en annan vokal (kanske E? Eller O?).



Stilmässigt tycker jag att det låter bra med:



Alicia & Stella

Alicia & Joline

Alicia & Elvira

Alicia & Evelina



(Jag tycker att ni skall undvika namn som slutar på "ia", såsom Emilia & Olivia).



Alicia & Eliott

Alicia & Charlie

Alicia & Oliver

Alicia & Oskar

Alicia & Kasper



Lycka till med namnvalet!

2012-01-30 @ 14:22:41
URL: http://casalinga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0