Syskonvagnar

Självklart har juh tankarna och disskutionerna om en ny vagn dykt upp här hemma. Alicia kommer juh fortfarande vara relativt "liten" när bebis kommer och då känns det skönare att ha en tvillingvagn istället för att behålla Emmaljungan och bara sätta på en ståplatta, jag menar hon kommer juh fortfarande bli trött när man är iväg och då ska juh även hon ha möjlighet till att få sova en stund i vagnen tycker vi. Och det är juh bara bökigt om vi ska köra varsin vagn. Så näe det får lov att bli en syskonvagn istället. Har läst på lite på nätet om olika vagnar och det finns juh som sagt en hel del att välja imellan. Sen så måste man juh självklart provköra många olika för att se vliken som passar än bäst. Här är ett litet urval på vagnar jag hittade. Inte i någon särskilld "favorit" ordning, utan bara ett urval utav det som finns som sagt. Men självklart så har jag redan min favorit ;)



1.Babytravel - Dublin  2.Carena - Double Swing

3.Bugaboo - Donkey 4.Phil and Ted - Sub4

5.Urban Jungle - Mountain Buggy Duo Stroller

Alla ni andra tvåbarnsföräldrar, hur har ni gjort ? Vad har ni för vagn ? Positivt och Negativt om dessa ?

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Uch vafgn djunglen är inte kul, jag komemr ju ha 14 månader mellan mina små. Drömmen är bauugan donkey, det är ju en bugga vi kör idag. Men sen tycker jag det är alldeles för mycket pengar att slänga ut på en vagn.

Vi kan ha roligare för dom pengarna.



Det slutade med att vi köpte en Basson Duo som står här hemma och väntar på lillfot sksa komma så vi kan provköra den :-)



Men den är fin billig och man kan ha både syskonen i mot sig om man vill det :-)



Mycket man ska tänka på.



Kram

2011-09-06 @ 11:50:42
URL: http://yoursoulmates.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Uch vafgn djunglen är inte kul, jag komemr ju ha 14 månader mellan mina små. Drömmen är bauugan donkey, det är ju en bugga vi kör idag. Men sen tycker jag det är alldeles för mycket pengar att slänga ut på en vagn.

Vi kan ha roligare för dom pengarna.



Det slutade med att vi köpte en Basson Duo som står här hemma och väntar på lillfot sksa komma så vi kan provköra den :-)



Men den är fin billig och man kan ha både syskonen i mot sig om man vill det :-)



Mycket man ska tänka på.



Kram

2011-09-06 @ 11:51:06
URL: http://yoursoulmates.blogg.se/
Postat av: Josefine - Mamma till Lexus och Nellie

Vi hade kvar emmaljungan och köpte en bärsele som Nellie har fått suttit i. Hon har verkligen hatat att ligga i vagnen.



Vi hade också tänkt köpa en syskonvagn men såhär i efterhand känner vi att den bara hade stått och samlat damm.



Hoppas ni hittar något som passar er :)



kram

2011-09-06 @ 13:07:39
URL: http://livetmedlexus.blogg.se/
Postat av: helen

vi funderar också fram och tillbaka, står nog mellan en BOZZ eller en babytravel nu. Vi uteslöt carena double swing för då måste bebis sitta framåtvänd så fort man byter till sittdelen, phil och ted tycker jag är hemskt när ena barnet inte kan se rakt fram och nya bugaboon tror jag gick på runt 15.000kr. Så går att utesluta många när man har så mycket kriterier som jag har. haha. Kram

2011-09-06 @ 17:35:22
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: Anonym

min stora är 3 år hans lillebror kom för 3,5månader sedn vi köpte emmajunga årsmodell2010 som är mindre än 2011 och är mycket nöjda. vet han är 3 år och vagn men jätte bra när man ska någonstanns och är själv eller han blir trött sen har vi denna trotsen med. så jag säger bara vi gjorde rätt som köpte

2011-09-06 @ 17:49:44
Postat av: Mamma Evelina

Förstår att de är svårt. Hoppas ni hittar en bra vagn :) Förresten, när har du BF? Har kört igång en lista med BF datum :)

2011-09-06 @ 21:39:42
URL: http://loon.blogg.se/
Postat av: Mamma Evelina

La in alicia på barn listan jag startade upp i bloggen :)

Med oss är de bra. Hoppas de är bra med er också och med lilla magen din :) Kramar!

2011-09-06 @ 22:56:52
URL: http://loon.blogg.se/
Postat av: Hollys mamma- och Gravid med Nr2

Vi fick hem våran babytravel dublin 2010 års modell idag och jag är helnöjd. Dom har kampanj på dom nu hos babyproffsen så vi slog till och tjänade ca 3000 kr till skillnad från om vi skulle ha köpt 2011 års modell:)! Personligen gillar jag inte vagnar då ett barn ska sitta under det andra så vi körde på denna efter många timmars funderingar :)

2011-09-06 @ 23:09:21
URL: http://elliieoberg.blogg.se/
Postat av: Mamma Evelina

Självklart ;) Ska uppdatera bf listan sen :)

2011-09-06 @ 23:09:37
URL: http://loon.blogg.se/
Postat av: Liinda - Mamma till Anton och Prinsessan i magen <3

Ja har funderat kring de där med vagnar, men ja tror inte att vi ska köpa någon syskonvagn utan Anton kommer vara ca 2,5år då lillan kommer så de blir nog att han åker pulka/bob i vinter och ståbräda till sommarn :) Men de är ju olika hur man vill göra :) Hoppas ni hittar er en vagn.

2011-09-07 @ 07:46:13
URL: http://liindaochanton.blogg.se/
Postat av: Therese

Har en dotter på 9 månader som blir storasyster i januari. Det kommer då att vara 13 månader mellan dom. Har läst och provat många syskonvagnar. Med de krav jag har så kom jag fram till att urban jungeln var den jag ville ha, den smalaste "sitta bredvid"vagnen på marknaden. Uteslöt snabbt en "sitta på längden" vagn då dom kändes tunga att svänga med och hade små hjul. UJ har stora hjul som är svängbara fram men kan låsas, toppen! Denna vagn är ju dock rätt så dyr men jag fyndade en jättefräsch vagn med en liggdel, dubbla regnskydd och en åkpåse på Blocket för bara 3500:- Ett riktigt klipp tycker jag =)

2011-09-07 @ 11:46:08
URL: http://lillnjalle.blogg.se/
Postat av: Nathalie - Medinas`s mamma

BUGABOO DONKEY!!! SÅ UNDERBAR NÄR VI TESTA DEN!!



Har både bugaboo cameleon och bugaboo bee+ :D

Haha :D



Donkey e ju perfekt när den blir till singelvagn.

2011-09-17 @ 00:38:46
URL: http://nathsstep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0