Mini Semester

Gud vad jag bara går och längtar efter julen nu. Det måste juh endå vara den mysigaste högtiden på hela året? Jag älskar allt som har med julen och göra, förutom möjligtvis dopp i grytan och sylta haha. För tillfället så ser jag fram emot 1:a advent så att jag kan få ta fram julpyntet, dricka första koppen med varm glögg tillsammans med en pepparkaka eller två. Åh så mysigt. Och snart kan man börja lyssna på julmusik och baka lussebullar. Och jag hoppas verkligen att snön tänker komma snart. Ska jag vara helt ärlig så längtar jag lite efter den också, men bara lite. Mest för att det hör julen till och så att Alicia kan få provköra sin nya pulka.

Och nu så har vi även planerat in en liten "dags semester" eller vad man ska kalla det, i December månad. Inget datum är spikat än men det kommer att bli av. Tanken är att vi ska ta en dagstur till Tomteland som ligger straxt utanför Mora. Tänkte att det kunde bli en perfekt sak att göra för att få lite extra julstämmning ett tag innan Julafton. Tror att Alicia kommer att älska det också :) Man kan juh till och med träffa Tomtens renar, och en och en annan älg ;)


Någon utav er läsare som varit till Tomteland? I såfall vad tyckte ni?


Kommentarer
Postat av: Ida - Mamma till Leo

jag var där när jag var mindre, antar att jag tyckte det var roligt :))

2011-11-16 @ 11:26:46
URL: http://chicalinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0