Angående igångsättning.

Tänkte att jag skulle skriva ett kort inlägg om igångsättning,
då det är många som har frågat om det.
Vet att det var nån som frågade varför jag inte blivit igång satt "än" & ifall jag var emot det ?
Men det är så att i "Upplands komun" så måste man minst gå 14-15 dagar över tiden -
innan man kan få bli igång satt! Och jag vet att på andra ställen i Sverige är det till&med 18 dagar ;)
Så där är andledningen till att jag inte blivit igångsatt ännu, då jag "bara" gått 6 dagar över.
Men imorgon ska vi till Barnmorskan & sist vi var där så sa hon att om vi inte fött ännu,
så skulle vi boka en tid för - jag tror att det är Ultraljud & sen eventuellt en igångsättning.
Men helst så hoppas jag att jag slipper det, vill gärna inte bli igångsatt..


Så nu vet ni det ;)

Hej så länge.

Kommentarer
Postat av: emma - mamma till dwayne

sv: hej gumman :)

perfekt!



ja det behövs verkligen .. ser så tråkigt ut annars. min släkt har verkligen delat på sig. mesta av dem bor i östergötland, och värmland. vi har inte träffats på länge för det har bara inte passat. sjukdom, svårt tillgång till tåg och pengar .. men det ska bli härligt att träffa dem nu i veckan :)



bebisen kommer snart vännen! jag hoppar för dig att du slipper bli igångsatt, det verkar ingen höjdare .. ja, jag gick över med dwayne precis en vecka från mitt BF. kramar <3

2010-08-02 @ 11:38:53
URL: http://eemmaaaaa.blogg.se/
Postat av: Saara ♥ Mamma Till Linnéa ♥

Hoppas du slipper bli igång satt vännen. Har hört att det inte alltid är så roligt. Min syster blev igång satt men det slutade med kejsarsnitt. Hoppas hon vill komma av sig själv :)

Kram

2010-08-02 @ 12:06:47
URL: http://itssaraslife.blogg.se/
Postat av: ida

det kommer nog att sättas igång innan ska du se :-) Ja 1 september flyttar vi, bara en månad kvar! vill flytta nu

2010-08-02 @ 18:05:21
URL: http://gbgida.blogg.se/
Postat av: -Malin och Ella

Allt är bara fint med oss tack :)



Ja undra hur ni ska måla den, ni måste visa här hur ni gjort sen hehe.



Hur mår du? Tungt och förväntansfull kankse?

2010-08-02 @ 18:15:26
URL: http://malinochella.blogg.se/
Postat av: Tova

Åh, hoppas du får träffa lilla pyret snart :) tänk att det bara är en tidsfråga innan den kommer, sen kommer du vara mamma hela livet! :) magiskt!



Och igångsättning behöver inte vara så farligt, min mamma blev det och förlossningen tog bara 4 timmar från att hon fick droppet... :)

Kramar

2010-08-02 @ 19:08:37
URL: http://trasslet.se
Postat av: Veronica, mamma till Nim ♥

Hej gumman



Hoppas också du slipper igångsättning!

Kanske kommer hon bara du fått en tid, kan vara så också :P



Ja alltid kul när man VÄL hittar jeans.. gör jag aldrig.. var år sedan. Men nu har jag ju ett par behöver jag inte köpa det på några år :)



Äsch jag såg överkörd ut efter förlossningen och flera veckor därefter.. skitsamma. Det är minnen för livet, oavsett hur ful man ser ut :D



Hoppas fröken kommer snart!!!

Många kramar

2010-08-02 @ 23:19:10
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Melanie

Man har ju faktiskt inte gått över tiden, förren efter 42 fullgågna veckor. Vissa verkar tro att så fort man gått över sitt datum, så kan man bli igångsatt hehe;)

Nej du, vi är nog inte ensamna om att gå över tiden, det är ju ändå det vanligaste och jag var rätt så inställd på det ändå. Men vi var hos bm igår, och händer inget under veckan nu så har vi tid för ultraljud på måndag. Då kan det ev bli igångsättning, men det beror ju på hur bebisen mår osv.



Hur som helst, snart har vi våra små här:) Kram!

2010-08-03 @ 06:59:55
URL: http://nartvablirtre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0