Tankar om dagen D

Dagen D, tänk att den är här ? Eller rättare sagt snart är slut ?
Kan tycka att det är ganska dumt att man får ett specifikt datum då bebis ska komma.
För vare sig man vill eller inte så har man siktat in sig på det datumet i 40 veckor ca.
Trots att man vet att det kan ta 2 veckor plus eller minus.

Jag måste faktiskt erkänna att jag är lite besviken på att jag knappt kännt nått,
som tyder på att bebis är på G, ingen vatten avgång
(jag vet att det inte är så vanligt men endå)
ingen slempropp som lossnat (vad jag märkt) och inga kraftiga värkar osv.
Jag önskar nästan att jag hade lite värkar så jag iaf kunde förstå att det
började närma sig, men inte då...
Också när man läser andras bloggar & jämför
(jag vet att man inte ska jämföra sin graviditet med andra då det är så pass olika)
så verkar det som att dom flesta har haft ganska mycket förverkar,
diarré och so on några dagar innan BF.
Jag känner inte speciellt mycket, ingen diarré alls, snarare tvärt om :p haha.

Det enda som jag känner om jag ska vara ärlig är att jag är skapligt less på att vara gravid nu.
Och det tänker jag tycka trots att jag inte haft nån särskillt jobbig graviditet i övrigt.


Näe nu är jag trött, ska gå & ta lite kvällsfika så känns det kanske lite bättre ? :p
Kände bara att jag behövde få ut lite irritation ;) hehe.

Godnatt på er.

Kommentarer
Postat av: Veronica - Snart mamma ♥

Sv: Ja tänk att dagen äntligen är här.. fast ingen bebis för någon av oss "/ jag hoppas att våra små kommer snart, och att vi båda slipper gå över tiden alltför länge.. det vore inge kul "/



Önskar också att jag kunde känna av lite mer.. visst har jag haft en hel del förvärkar, men tycker att ju mer tiden går, desto mer avtar dom :p Fast dem känns ju verkligen mer nu än för ett par veckor sedan..... & jag vet hur det är, man gemför alltid med andras graviditeter även fast man inte borde, men man blir ju lite besviken när man ser att alla andra känner av så mkt osv, och så känner man knappt något själv. (nu så har ju iofs jag känt av en hel del, men ändå.. jag förstår hur du menar) ... och ännu mera frustrerad blir man ju när man ser att dem som har bf efter en får redan nu... typiskt.. jag vill ju också ha min lilla bebis hos mig ju :( MEN SNART ÄR DOM HÄR!! Vi får hålla ut stumpan, det är värt väntan (även fast man är sååå less nu) .. men tänk sen när vi har våra små i våra famnar, oooh vilken lycka.. ^^,



Kramar till dig <3

2010-07-27 @ 22:26:37
URL: http://veronicaodquist.webblogg.se/
Postat av: Rebecca - mamma till Tove

Jag hade heller inga känningar alls innan. De kom när jag hade gått över 11 dagar, då började jag känna av värkar. Och 15 timmar senare så var hon ute, våran älskade lilla dotter. :)

2010-07-27 @ 22:33:52
URL: http://rebeccathoren.blogspot.com
Postat av: nathalie - nybliven mamma

kanske blir bebis inatt! :D

2010-07-27 @ 23:16:42
URL: http://nathsstep.blogg.se/
Postat av: Ida

Haha, jag har tagit bilder nu så dom kommer upp imorn så kan du kolla :)

Jo då, min helg har varit trevlig. Grillade hemma hos Niccoles mamma på fredagen och på lördagen så var vi hos Emil och Niccole :)

Hur var din helg? :)

Haha, ja men gud jag förstår det! Ni lär ju vänta med spänning nu :)



Kramar

2010-07-28 @ 01:49:54
URL: http://idablomqvist.devote.se
Postat av: carrå - 19 år och gravid

Självklart!. Tack så mycket :).

Hur känns det att den stora dagen var här då? :)

2010-07-28 @ 08:07:50
URL: http://ettnyttsteg.blogg.se/
Postat av: Emmy



Ha ha va trist att du inte känner av nån diarre! :)



Snart snart snart :D

2010-07-28 @ 09:16:41
URL: http://artanimagen.blogg.se/
Postat av: Veronica

BEBIS KOM NU!!

2010-07-28 @ 10:18:04
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: mamma till adam och bäbisen i magen

hej =) det var verkligen ett tag sen. det är bra, har ont i ryggen största delen av dygnet men de går nog över när magen börjar sjunka lite, bara en månad kvar NU =) och för er är det dags när som helst spännande =)

hur är allt med dig?

2010-07-28 @ 10:23:28
URL: http://elinadamhatem.blogg.se/
Postat av: ida

Jag hade heller knappt nå värkar eller något förens den dagen som det satte igång så det kan bara säga poff så är det dags :D håller tummarna för dig vännen!

2010-07-28 @ 13:14:07
URL: http://gbgida.blogg.se/
Postat av: Emma Siljeholm - Mamma till Noelle

nu känns varje dag jätte lång va?=( hoppas liten vill komma ut å hälsa på mamma och pappa snart:) allt kommer gå galant!! passa på att vila nu:)



Lycka till Emma!! kram på dig:)

2010-07-28 @ 19:13:55
URL: http://emmasiljeholm.blogg.se/
Postat av: S

Hej! Jag har två barn, en på två år och en som är född nu i juni och med båda barnen så gick vattnet bara rätt upp och ner. Jag hade inga förvärkar eller något annat som skulle tyda på att det var dags. min första är född i vecka 38 och min andra är född i vecka 39! :) Även när vattnet gick med mitt första barn så kom det inga värkar så två dygn senare fick dom sätta igång förlossningen och nu med mitt andra barn så kom förvärkarna efteråt och tolv timmar efter att vattnet hade gått så kom dom riktiga värkarna! :)

2010-07-30 @ 07:22:40
Postat av: Patricia gravid v 40

jag har haft värkar till o från i ca tio dar, i bland flera timmar i sträck. såå va glad du inte känner smärrta i onödan.. nu vill jag ha ut min bebis, går väl tyvå veckor över

2010-08-01 @ 09:19:10
URL: http://metricia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0