Igår gick vi in i en ny vecka :) Vecka 22

Vecka 22

DIN BEBIS


Nu väger bebisen nästan ett halvt kilo,
cirka 430 gram, är drygt 27 centimeter lång,
från hjässa till häl och har samma proportioner,
som en nyfödd bebis,om än lite spinkigare,
eftersom bebishullet inte,utvecklats ännu.
Innan detta sker, ser huden lite skrynklig ut,
men bebisen lägger på sig lite varje dag nu.
Läppar och ögon är formade, men iris (regnbågshinnan)
saknar fortfarande pigment.
Bukspottkörteln utvecklas stadigt.
Redan nu finns tandanlag i käkarna och det dröjer inte,
så länge innan bebisen är född och så småningom får sina första tänder.

DU

Hittills har du förmodligen ökat i vikt med mellan 5,5 och 7 kg,
men från och med nu kommer du att öka snabbare i vikt –
räkna med strax under ett kvarts kilo per vecka.
Det är vanligt och helt normalt att få sug efter specifik mat
och ökade (men inte blodblandade) flytningar.





(Text & Bild lånad från babycenter.com)

Kommentarer
Postat av: Saara ♥Min Graviditet och Vardag♥

hehe okeej.

jag har två äldre systrar och två yngre bröder :)

Så vi är fem barn hel syskon :)



Så roligt att du gillade dom :)

jag har blvit så kär i namnet Leija :D



Kramar

2010-03-17 @ 12:35:38
URL: http://itssaraslife.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Ny vecka :) Spännande..

kolik? jo det är det han har min lilla pojke... Du ska veta vad han skriker om kvällarna fan vad synd det är om honom. igår satte jag mig med honom i famnen och bara såg på hans blåa ögon och började tjuta.. Jag känner mig så himla värdelös. Inget jag gör hjälper. Men idag har pappa o son varit på apoteket och köpt semperdroppar så får verkligen hoppas det hjälper lite! Hur mår du gumman? Kram

2010-03-17 @ 12:58:55
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/
Postat av: Saara ♥Min Graviditet och Vardag♥

Åhh det lät gott det :D



nej, tyvärr så måste vi med ha två dubbel hyror och det är skit...

ja, vi får hoppas på att vi hittar någon som kan flytta in tidigare. :)



Vad har du gjort hittills idag?

Kram

2010-03-17 @ 14:05:14
URL: http://itssaraslife.blogg.se/
Postat av: w - ung tvåbarnsmamma

åh vad mysigt, vecka 22. då har du mycket kvar att njuta. :)



hehe ja jag antog att det blev billigt.

du låter som mig, påbörjar något som man inte avslutar ibland. jobbigt det där.

men skönt att du blev klar tillslut iaf. :)



hahaha! känner igen det där. så jävla obehagligt. varför blir det så egentligen?? helt sjukt . ser ju ut som man är handikappad ett tag haha.



ja, nä det är inte roligt, men det gick efter att ha tagit min kära vän lergigan mot illamåendet så jag fick i mig donken en nära kom och lämna till mig. vissa är ju för goa. :)



men ojdå stackare! det förvånar mig inte om du inte kan ha ringar m.m sen. :)

jag vågar inte sätta på mig något sådant nu då jag märkt att jag gott upp mer en bara magen uuuuh . läskigt!



vad ska ni göra i det fina vädret idag då?

kramisar.

2010-03-17 @ 15:11:53
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jodå jag mår faktiskt rätt bra.. Men är väldigt trött faktiskt.. Ja det är verkligen jätte synd om honom... Så liten och har så ont.. fy det är hemskt att se .. Och höra hans skrik o man inget kan göra.. ja vi får verkligen hålla tummarna att semperdropparna hjälper! Kram

2010-03-17 @ 15:46:20
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/
Postat av: Emma, Mamma till Tuvaliee!

Ja fast nu verkar det vara bättre med missen våran, hon har inte gjort några hyss eller så på länge så jag vette tusan hur man ska göra.. Såklart att jag vill ha henne kvar om hon är pigg & verkar må bra.. Får se då! :) Hehe..



Jaa, bilder måste du visa sen. ;P Blir ju nyfiken!



Nu ska vi bege oss ut på stan en sväng, ska hämta ut ett paket som har varit på villovägar.. Sen hem till mamma! Ha en bra dag/kväll!



PUSS!

2010-03-17 @ 16:18:58
URL: http://aboutourslife.blogg.se/
Postat av: ida

Haha ja, men längta inte! Nu får jag börja sova med BH och amningskupor. Blir fläckar i sängen och Nathan bara klagar på att det är blött ;) haha.



Skönt, jag mår sådär. Är riktigt sjuk nu. Hatar verkligen att vara sjuk.. Hoppas att jag hinner bli lite bättre innan vi åker till fjällen på lördag bara. Segt att vara super sjuk i en bil i åtta timmar..



Nja, jag började träna ett par månader innan jag blev gravid. Men var lite lat och sket i det på slutet. Har alltid bara varit naturligt smal, nästan för smal så har aldrig tänkt på att träna. Började träna för att gå upp i vikt ^^ Men nu skiter jag i det, nu vill jag bara bli fet haha!



åh så mysigt. Grattis till er också :D

2010-03-17 @ 17:51:47
URL: http://gbgida.blogg.se/
Postat av: EMMY THE ONE AND ONLY ;)

v.22 redan gud vad tiden går fort :)

Jo med mig är det ganska bra, var magsjuk igår låg hela dagen.. :( Men idag är det bättre! Hur är det med dig då? Pussspusss!

2010-03-17 @ 18:12:05
URL: http://emmyyyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0