Då var det nästa grej


En negativ sak med dagis måste endå vara alla sjukdommar som dem små lyckas dra på sig hela tiden. Speciellt under första året innan dem "vant" sig vid alla nya baciller. Nu har Skruttan lyckas dra på sig en ögoninflammation..Min stackare, tycker så synd om henne. I mellan åt så kliar det och då blir hon så ledsen, när hon hade sovit en stund på dagen i dag så hade hon svårt att öppna det. Och hela tiden är hon jätte röd och kisar med det ögat. Jag har själv haft det en eller två gånger så nu håller jag tummarna för att inte även jag ska bli smittad, vilket inte är det lättaste..Nån måste juh göra rent ögat åt henne hela tiden.


Läste lite trådar på nätet och det framgick att det kanske är lika bra att gå till doktorn så fort som möjligt för att få ögondroppar utskrivna. Med tanke på att det sprids så otroligt fort, och att det lätt kan hålla i sig i en vecka. Först var det Magsjuka och nu är det ögoninflammation. Så typiskt då hon kommer behöva vara hemma ifrån dagis igen.. Det känns som att vi får börja om från början hela tiden. Min fina tjej, hoppas detta ska gå över snart.

Kommentarer
Postat av: Sandrah - Mamma till Tova <3

Men stackars liten :(



Hoppas hon blir bra fort !



Kram från oss

2011-12-04 @ 09:38:57
URL: http://tovaliv.blogg.se/
Postat av: Veronica, mamma till Nim

Vad duktig hon är på att poosa ;) trots onda ögat. Hoppas ni mår bättre nu, kramar

2011-12-05 @ 23:12:37
URL: http://attblifler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0