Det otänkbara

Nu har vi precis kommit hem ifrån Alicias moster Anna, vi har varit där hela dagen :) Fikat och lite så.

Men vet ni imorse hände det otänkbara.. Vid tio tiden imorse somnade lill tjejen ( hon bruakar alltid sova en stund på morgonen efter att vi har klivit upp och varit vakna ett tag ) Och som vanligt så la jag henne i våran säng, med kuddar runt om henne, så går jag & M in och duschar och sen hör jag världens gråt, springer in i sovrummet och hittar älskade ungen på GOLVET ! Förstår ni hur rädd jag vart, plockade upp henne ( hon låg konstigt nog på mage ? ) Och då slutade hon att gråta på en gång, så hon låg juh på kuddarna som ramlat ner så jag hoppas att hon inte slog sig. Förhoppningsvis så vart hon mest rädd ? Men hur det känndes i mamma hjärtat, usch stackars liten. Nu är det slut sovit i våran säng på dagarna, synd bara att hon sover som bäst där :( Men det är det inte värt... Tror aldrig jag har varit så rädd förut, som " tur " är så är det inte mer än en halv meter ca till golvet. Och hon har mått precis som vanligt hela dagen, ingen bula eller något så jag tror inte att hon slog sig så hårt, men endå. Nej fy.

På tal om sova i egen säng, hur gör ni med era små på nätterna ?


Kommentarer
Postat av: maria

Usch läskigt. Min Kusins son ramlade ner från sängen och han överlevde inte så himla hemskt man e ju livrädd så fort de ramlar. (de anade att de va nått fel på honom som gjorde att de blev som det blev vid fallet.



Vi har Lucas i spjällsängen i våran säng han har legat där sen han föddes men vissa nätter sover han hos oss. tex när han e sjuk å så.

2011-01-31 @ 17:42:34
URL: http://marialucasblom.blogspot.com
Postat av: Sofia

Hej Emma, Vi började lägga liam i sin säng när han började röra på sig, (livligt) När vi sänkte sängen till lägsta läget, dagen efter så ställde han sig upp, tänk om sängen inte hade varit sänkt!? :P Dom är livliga dom små liven. :D

2011-01-31 @ 20:28:58
URL: http://sofialiamdaniel.blogg.se/
Postat av: Miia mamma till My

usch va hemskt. skönt att hon mår bra.

Du ska inte känna dig värdelös nu bara, det händer alla nångång nått deras barn.



My har sovit i sin säng sen första dagen hemma. Har bara haft henne i sängen när hon vaknade på morgonen o skulle ha mat. Då åt hon o ja kunde somna om. Och så kunde hon ligga bredvid pappa o sova också.

Vi la henne i vår säng på dagarna i bland också, speciellt om vi kom utifrån o hon hade ytterkläder på sig så det itne skulle bli så trångt o varmt. men när hon börja förflytta sig det minsta i vår säng så slutade vi med det. Hon sov också i soffan i början när jag satt bredvid.

Postat av: nathalie - mamma till Medina

Medina ramla också ur våran säng en gång, skulle hämtade nappflaskan i köket och på 1 minut låg hon på golvet :P



men ingen skada skedd:D

2011-01-31 @ 21:55:13
URL: http://nathsstep.blogg.se/
Postat av: Sandra- Mamma till Isabelle och Vilicia

Vilicia har sovit i sin säng sen vi flyttade hit. så i mitten av november. ¨så runt 3,5 månad.

Hon sover då på mage då hon sover bäst på mage.



Bella däremot sov nog inte i egen säng fören hon var lite mer än 5 månader tror jag

2011-02-01 @ 09:17:36
URL: http://karlekovervinnerallt.blogg.se/
Postat av: Josefine - Mamma till Lexus

Usch, det är så läskigt när sånt händer. Hoppas det gick bra med henne :)



Tjejnamn har vi Nellie. Men killnamn står det helt still. Tycker det är så mycket svårare med killnamnen. Vi har ju satt oss lite i skiten när vi måste ha ett som passar med Lexus :P



Ha det så bra. Kram

2011-02-01 @ 09:50:30
URL: http://livetmedlexus.blogg.se/
Postat av: helen

Skönt att de gick bra ändå! Lea har sovit i sin säng sedan hon var 1,5-2 månader. Har alltid ammat henne vid kvart i sju på kvällen så somnar hon i min famn vid sju så flyttar vi in henne när hon sover till sin säng så sover hon till sju dagen efter. Om Lea ska ta en powernap så får hon sova på ett täcke på golvet. Kraam

2011-02-01 @ 12:30:24
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: Emma Siljeholm - mamma till Noelle

sånt är så hemskt! å de värker så i mammahjärtat! noelle gled i golvet när hon bara var en vecka, efter de har hon inte fått sova i våran säng, hon mådde ju som vanligt men jag hade en nära-döden-upplevelse:P



Just nu sover hon skitkasst, fick magsjuka förra veckan och efter de är hon jätteledsen när hon vaknar, tror hon är lite rädd fortfarande, men hon har väl alltid varit lite dålig nattsovare, vaknar minst 3 ggr per natt och har i princip alltid gjort, men äter inte utan vill bara bli tröstad alternativd ha nappen



allt bra annars?



kram

2011-02-01 @ 23:28:34
URL: http://emmasiljeholm.blogg.se/
Postat av: Saara ♥ Mamma Till Linnéa ♥

Hej vännen!

Det är så hemskt när dom små ramlar ner för sängen.

Linnéa har också ramlat från våran säng, Det var då hon lärde sig att rulla och hon hamnade mitt på golvet. Hon grät och ja grät, haha jag var nog mer rädd än henne.



Och som du sa, det gör ont i mamma hjärtat, Jag kände mig som världens sämsta mamma.



Svar på din fråga i inlägget, Linnéa har sovit i sin säng sen hon var en månad, fast har hänt att hon sovit hos oss ett fåtal gånger.

Snart ska hon få eget rum och då ska hon få sova där.

Blev mycket skrivet men men ... ;)



Ha det bäst alla 3.

Kram

2011-02-03 @ 19:55:47
URL: http://itssaraslife.blogg.se/
Postat av: freja

min dotter sov länge i våran säng för att det lixom blev lättast så med nattamning osv. nu när vi fick en till bebis sa vi på en gång "inga fler jävla ungar i våran säng" så han har sovit i sin spjälsäng sen dag 1. tror han var 2 månader när han slutade äta på natten.



han vaknar nån gång vid 5-6 på morgonen och då tar jag över honom i våran säng och ammar / sover där tills vi går upp

2011-02-04 @ 12:38:34
URL: http://stocktownstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0