Ojj vilken natt

ja som rubriken lyder, Ojj vilken natt säger jag bara .. Har nog vart den jobbigaste sen Alicia kom, hon som alltid har sovit så bra på nätterna hade minsan bestämt sig för att inte sova i natt. Jag la henne igår vid 20-21 tiden ( hon brukar annars somna klockan 19-19:30 tiden ) Sen gick sambon & la sig vid 22 tiden då han skulle upp och jobba förmiddag idag, själv satt jag uppe & väntade på att tvättmaskinen & torktumlaren skulle bli klar, vid midnatt började hon små vakna lite så då gick jag in och la mig hos henne en stund tills hon somnade om, så gick jag ut & hämtade tvätten, kom väl i säng vid 1 snåret kan jag tänka mig. Sen klockan halv 4-4 så vaknar hon, & jag ammar henne & försöker att få henne att somna om, men ICKE det ville inte den lilla damen, så då fortsatte hon att vara vaken, vet inte när hon somnade om men sist jag kikade på klockan så var den kvart över 5. Så somnar jag om, sen väcker hon mig igen vid 7 tiden & då var det kört, hon var klar vaken. Men jag är juh lika envis som hon så även om hon var vaken så vägrade jag att gå upp, så vi låg brevid varandra i sängen tills klockan var 10 nånting, då gav jag upp. Tror ni att hon ville somna sen då som hon brukar vid 11 tiden ? Nope, tror hon somnade vid 12 tiden så då passade jag på att ta mig en dusch, sen när jag kom in vid kvart i 1 och skulle försöka sova en stund jag oxå, då vaknade hon igen. Så då bestämde jag mig för att vi skulle gå ner & kika på Alexandras innerbandy match, och lill tjejen hon var vaken & hur pigg som helst. Somnade inte förns vi skulle gå hem. Så nu har hon sovit i kanske tre kvart. Och jag hoppas bara inte hon sover ut nu så att hon blir vaken i natt med. Jag är absolut inte van vid att sova 4-5 timmar per natt då vi blivit bortskämda med att hon alltid sover hela natten igenom.. Vart ett helt inlägg om våran natt nu ser jag haha :D Förmodligen ingen som orkade läsa hela, cred till er som mot förmodan gjorde det :p


Kommentarer
Postat av: Maria

Känner igen de där. Lucas sov hur bra som helst förut men inte nu nu ska han äta och vaknar och skriker. inte kul alls. Idag har han sovit en timme 12-13 sen 20 min halv 4 sen vaken sen dess. Nu sover han och jag hoppas han sover hela natten

2011-01-15 @ 19:58:20
URL: http://marialucasblom.blogspot.com
Postat av: helen

Hoppas och håller tummarna att Lea inte tar efter, än så länge har hon sovit hela nätterna igenom, 19-07 men mycket som händer nu i utvecklingen så är bara en tidsfråga innan hon börjar kämpa emot sömnen också. Hoppas de bara var över en natt och att ni får mer sömn inatt :) kram

2011-01-16 @ 18:03:50
URL: http://helenm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0