Mitt stackars hår

Åh jag är så arg på mig själv, jag har förstört mitt hår :( Jag hittade en blogg där en tjej visade alla gånger hon färgat sitt hår ifrån ljust till mörkt, mörkt till ljust, ja ni fattar. Så tänkte jag att eftersom jag inte hade råd att gå till frisören och färga den här månaden och jag snart ska börja jobba på ett nytt jobb så tänkte jag att jag gör som hon hade gjort, själv här hemma. Så jag köpte blekning, och två andra färger för att kunna ljusa upp mitt hår. Men tror ni att det gick på mig ? Jag ser hemsk ut och jag skäms så mycket att jag inte vill gå utanför dörren :( Och nu vet jag inte vad jag ska göra. Fick ett råd utav min kära vän som är frisör att färga håret i någon mellanbrun färg, men det känns så tråkigt att gå tillbaka till brunt nu när jag har blekt och allt, men det är kanske det ända jag kan göra för att fixa till det här :( Så nu kommer jag snart vara uppe i samma summa som det skulle kanske att ha kostat hos frisören. Och jag som tänkt boka tid för en klippning också, men jag tänker knappast gå dit såhär. Nej jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag ser hemsk ut :(

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Fy. tror vi sitter i samma sits du och jag. fast jag gjorde tvärtom. Älskade mitt fina ljusa hår och färgade det rött!?! hur tänkte jag?



Hoppas i alla fall att du får ordning på det och blir nöjd.



kramkram

2011-05-04 @ 13:18:34
URL: http://hallontuttar.blogg.se/
Postat av: Evelina

Aaaaah... Satt och läste om att avfärga själv jag med för någon dag sen, nu blev jag ännu mer säker på att jag ska gå till frisör. Hoppas att du får ordning på det! Kram!

2011-05-04 @ 13:30:42
URL: http://kolojna.webblogg.se/
Postat av: Ej proffsig frisör.

Vet inte hur håret ser ut i färg eller så. Men oftas suger håret åt sig blekning och färg olika så det är som gör det svårt att göra hemma själ + att man vet inte hur precis ditt hår ska reagera med alla ämnen som butiks färgning/blekning har.



Men mitt tips är att slinga i 2 olika nyanser för att lura ögat. Jätte tät sligning med mössa eller folieslinger. Men som sagt vet jag inte hur ditt hår ser ut så svårt att ge råd. Fast din kompis gav nog det bästa tipset för att börja om från början.



2011-05-04 @ 17:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0