Mardrömmen

{ Tidsinställt }

Såg ni UG (Uppdrag granskning) igår? Det gjorde vi.. och jag har nog aldrig varit så arg, upprörd och ledsen på en och samma gång. Hade en sån frustrerande känsla genom hela programmet. Kan verkligen inte tänka mig hur den här familjen har haft det och vad dem har tvingast gå igenom. Ni som inte sett programmet än, ni MÅSTE verkligen göra det. Och ni kan göra det H Ä R. Berätta gärna efteråt vad ni tyckte om programmet. Vissa människor i denna dokumentär altså, ja jag vet inte vad jag ska säga. Blir rent ut sagt förbannad av att bara tänka på det.


Länkar en gång till ifall att ni skulle missat den ovan ;) Klicka er vidare här.


Kommentarer
Postat av: Jessica Melin

Hej Emma. Jag tycker att de som hände familjen också är fruktansvärt. Men som alltid så har media vinklat en del saker. Syster har delvis fått mycket oroande fakta från modern om hur barnen beter sig osv systern vänder sig då till två psykologer och de hänvisar henne båda till socialen. Dessutom så finns det 4st vittnen till i rätten som vittnar om oroande saker angående döttrana, plus att domaren dömer i rätten att Citat:"föräldrarna har haft en bristande gränsättning ifråga om intimitet och integritet" Och de skriver inte domare bara hur som helst. Läs gärna debatt artiken på aftonbladet som har gått igenom förundersökningen. Som sagt de finns mycket mer i de här än vad som kommit fram. Men läs den så vill jag gärna veta sen vad du tycker om de. Men de är fruktansvärt om familjen är oskyldiga. Och det finns mer som gör detta mycket mycket invecklat

2011-11-04 @ 10:29:41
Postat av: Angelica - Mamma till Netlié ♥

Fyfan så hemskt! kan inte föreställa mig hur dom haft de..

Hade jag varit systern som hört dessa saker så har jag ifrågasatt modern INNAN man pratar med psykolog och socialen..

Fyfan jag vet inte vad jag har gjort om min syster hade gjort något sånt mot mig.. Hemskt är bara förnamnet

2011-11-04 @ 11:18:06
URL: http://alltidgela.blogg.se/
Postat av: Jessica Melin

Men de var precis de som systern gjorde "innan" hon gick vidare. (Pratade med mamman alltså) Dessutom så var det mamman i fråga som först vände sig till systern för att hon var orolig för sina barn. Vid minst 3 tillfällen före, systern agerade. Vilket jag tycker var rätt gjort, med tanke på vad hon fått höra. Sen kan man därimot fundera hur mycket tjänstefel som polisen gjorde som förhörde flickan och gav ledande frågor vilket man aldrig får göra med barn. Och där av så rullade de på....

2011-11-04 @ 12:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0