Skruttan är sjuk/Kräkvarning

Våran stackars lilla skrutta har blivit sjuk. Men jag vet inte "vad det är för fel" på henne. Igår på dagen så tyckte jag att hon kändes lite varm men hon hade ingen feber, hon var lite gnällig och ville inte ha någon lunch alls. Men sen när Farmor & Farfar kom och hämtade henne för att ta med sig henne till Båtmässan så verkade hon genast piggare. Hade druckit sin smoothie i bilen och ätit en mandarin. Sen när dem kom fram så hade hon fått korv, och till middag pannkaka. Sen när hon kom hem så busade hon på som vanligt när hon är övertrött.. Men sen märkte jag att det verkligen var något som inte stämde med mitt hjärta. Hon vägrade nämligen att dricka sin välling. Det har i princip aldrig hänt förut kan jag tala om. Hon älskar sin välling. Men igår..nej då skulle hon promt inte ha. Nehe tänkte vi, försökte igen efter en stund, väntade lite, frågade igen, men nej hon ville inte ha välling. Sen helt plötsligt kom det, världens spya! Och så synd jag tyckte om min lilla skrutt, hon har aldrig spytt tidigare, kanske nån enstaka gång när hon var bebis och ammade, men knappt ens då. Så det var bara in i duschen och på med ny pyjamas och ner i sängen igen. Tack och lov så sov hon hela natten. Sen imorse så fick hon välling när vi klivit upp, men den kom upp igen lika snabbt. Sen under dagen så har hon inte ätit så värst mycket, men därimot druckit riktigt ordenligt med vatten. Vid middagen var hon faktiskt hungrig och åt på bra. Och glada var vi (jag & Alicia, Pappa M jobbade hela dagen) Sen vart det kväll och läggdags, vällingen slank ner och hon gick och la sig. Men sen var det dags igen, efter nästan en helt "spyfri" dag. Hon vaknade till straxt efter 22 tiden som hon ibland gör, jag går in och försöker ge henne nappen, men hon vill inte ligga ner. Så jag tar upp henne och går in till vårat sovrum. Lägger ner henne i våran säng och så lägger jag mig brevid. Då tar det två sekunder så har hon spytt ner hela mig, sig själv och vårat sovrum inkl min sida utav sängen ;) Så in i duschen med ungen, och därefter mig. Nu sover hon sött igen brevid pappa sin i en nybäddad säng. Måtte det inte bli mer spya imorgon.

Kommentarer
Postat av: Matilda

ååh stackars lillfia! Hoppas hon kryar på sig snart och att ni slipper bli sjuka!

2011-11-15 @ 09:05:06
URL: http://httpCo. matildasbrain.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0