Trött tjej



Finaste prinsessan imorse efter att vi klivit upp. Det känns i mammahjärtat att se henne såhär ♥. Hon är allt som oftast en otroligt glad, nyfiken och busig tjej, (med betoning på busig) som aldrig är stilla. Vi brukar ibland skoja om att hon är "mer vild än tam". Men inte nu :( Det märks att hon är sjuk. Vill gärna ligga på soffan och bara gosa hela tiden. Vi har hunnit med en sväng till affären imorse för att handla lite nödvändigt och få lite frisk luft. Tänkte att vi skippar "inget socker" regeln idag bara för att få i henne nånting. Men inte ens nyponsoppa med vaniljglass gick i damens mage. Hon vill bara ha nappen. Som tur är så dricker hon ganska bra med vatten. Tänkte testa att ge henne lite "6 månaders" burkmat när hon har vaknat. Kan juh alltid hoppas att hon får i sig nånting. Köpte även en Piggelin som jag tänkte att jag skulle prova med senare. (Det fick alltid jag när jag var liten och var sjuk) Ringde till dagis och sa att hon skulle få vara hemma imorgon. Som tur är så har jag vart ledig nu i två dagar så vi har inte behövt vabba. Men imorgon blir det M eller jag som får ta ut vård av sjuktbarn. Fröken på dagis berättade också att det har gått/går magsjuka, så antagligen är det därifrån våran skrutta har fått det.

Håller på och tvättar täcken, påslakan och nerspydda pyjamaser om vart annat. Hade tänkt att jag skulle försöka hinna damsuga och diska lite också. Men det är svårt att göra annat när man har en liten sjukling hemma ♥

Kommentarer
Postat av: Veronica, mamma till Nim & mini

Stackars liten, hoppas hon piggnar till snart.

Vinterkräksjukan? =S

2011-11-15 @ 20:16:08
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Sandrah - Mamma till Tova <3

Usch , aldrig kul att se sina små sjuka :( Hoppas hon kryar på sig snart ! Kram

2011-11-16 @ 15:17:27
URL: http://tovaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0