Inte alltid som man tänkt sig

Jaha då var även denna Onsdag snart slut och här sitter jag i min ensamhet, eller ja jag har ju Alfons och en sovande i Alicia som sällskap ;} M jobbar eftermiddag. Planerna för idag var ju igentligen så att vi skulle gå på Öppna förskolan, sedan fira Minella en snabbis och att jag sedan skulle åka på middag med tjejerna ifrån jobbet. Men riktigt så vart det inte. ÖF var tydligen stängt nu då det är sportlov, Minella skulle vi inte hinna fira då M åker hemmifrån klockan tre och Fredrik skulle kliva upp runt lunch då han hade jobbat natt så vi skulle ju knappt hinna till Mehedeby innan det var dags för oss att åka igen, känns ju inte helt kul om jag säger så. Och inte heller blev det någon middag med jobbet, då jag inte hade någon barnvakt! Skruttan har ju bara sovit borta två gånger sen hon föddes och då hos Farmor och Farfar så jag vill gärna inte att hon sover någon annan stans än där än.. Men trots att inte planerna blev som det var tänkt så har denna dag varit riktigt trevlig, om man bortser ifrån att Alicia startade dagen med att vara på riktigt dåligt humör, hon ville bara göra satyg och sedan gick det över i att hon började gråta hela tiden, för ingenting. Hon grät för att hon inte fick doppa en spade i Alfons vattenskål haha (?), för att hon hela tiden "gjorde illa" sig, för att hon skulle byta blöja, för att vi skulle ta på ytterkläder ja och så vidare. Men sen när vi väl kom ut och var på väg hem till Moster Anna så vart hon genast på lite bättre humör, för en stund iallafall ;} Hemma hos Anna var även Sofie och Linus, sen kom min andra syster Linda och Fabian. Vi fikade (vaniljdrömmar & kaffe), åt lunch, pratade och skrattade. Sen gick jag och Alicia hem och så tog hela lilla familjen en sovstund på ca 1 & ½ timma innan det var dags för M att åka och jobba. Då gjorde jag och skruttan Smoothie till mellis och sedan gick vi och mötte upp Amanda som kom och busade hos oss en stund. Efter det gick jag och Alicia hem till Anna igen för att få oss en bit mat, super god Lasagne och rivna morötter till det, husmanskost är väl bra gott det. Och nu så sitter jag här, med en spänd mage och lite molvärk i svanken. Har redan passerat min "bedtime" så nu tänkte jag faktiskt ta och göra mig redo för sängen. Godnatt.. vi hörs imorgon igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0