MVC kontroll



MVC kontroll vecka 32+0 med Mini                                                   MVC kontroll vecka 33+1 med Alicia

Det är lite skillnad endå, Mini har lägre hjärtslag, magen är ca 1 cm mindre denna gång, och vikten skilljer sig ganska rejält. Jag väger nu 70,8 och har altså redan gått upp 12 kg, lika mycket som jag sammanlagt  gick upp under hela graviditeten med Alicia haha, men som ni ser så vägde jag endå mera vid ungefär samma tidpunkt förra graviditeten. Inte så konstigt kanske då jag vägde ca 8 kg mer när jag blev gravid med Alicia än vad jag gjorde nu när jag blev gravid med Mini. HB:t eller järnvärdet (vad man nu vill kalla det) är också sämre denna gång. Och jag har nu blivit tillsagd att jag måste börja med järntabletterna för att jag inte ska ha för låga järnvärden när det väl är dags för förlossning, speciellt med tanke på att min livmoder inte ville dra ihop sig ordentligt förra gången och om det blir så igen så är det väl ingen höljdare om man har dåligt med blod i kroppen. Och som jag trodde så har bebis nu vänt sig och jag fick känna vart huvudet var, det finns juh en risk att bebis vänder sig tillbaka men man kan juh alltid hoppas att han/hon stannar där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0