Uppe med tuppen

Idag är vi uppe tidigt, Skruttan vaknade innan klockan sex (?) För en stund sen lossnade det lite mer ifrån slemmisen & vet ni? Med Alicia lossnade den kvällen innan det var dags, så kanske att det är dags snart :} Idag ska faktiskt Alicia gå till dagis, hon var där en gång förra veckan så idag vart hon riktigt glad när jag sa att hon skulle få gå dit :} Hon sa: Leka, Barnen, Gunga :} Själv ska jag packa klart väskorna så att dem är redo, skriva klart och sedan skriva ut mitt förlossningsbrev, ta ett bad och sen ska jag försöka vila, ja ni läste rätt, försöka vila. Jag har ju en tendens att stor städa, baka osv osv medan jag är själv hemma ;} Men idag ska jag nog slappa lite på soffan!


Alla ni omföderskor, hur långt efter att slemproppen börjat lossna satte förlossningen igång? :}


Kommentarer
Postat av: Helen - mamma till Lea och Ellie

Jag märkte aldrig av slemproppen då vattnet gick båda gångerna. Sen blev de bara lite blodfärgat vatten på förlossningen så förmodligen kom slemmisen ut då. Lycka till nu! Så spännande att ni snart har er efterlängtade son eller dotter här <3 Många kramar

2012-03-13 @ 08:10:07
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: Zara

Med billy gick det fort, vattnet gick på kvällen, vi kom in vid 2 för kontroll. Kände verkligen att detta skulle ta låååååång tid... Första värken kom 02.20

Billy är född 03.01!!!!

2 dagar före var jag hos Bm, var då öppen 3. Så alla förvärkar gjorde sitt jobb =)



Kan du inte lägga upp alla gissningar när mini ska komma...

Skulle vara kul att se alla gissningar....



Kram

2012-03-13 @ 08:11:54
Postat av: Veronica, mamma till Nim

Spännande att det snart är dax :))

2012-03-13 @ 11:53:32
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Birre

Dagen före för mig, hoppas bebisen kommer snart jättesännande

2012-03-13 @ 12:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0