Testing Testing

Som vissa av er som följer oss på instagram (emmaaas heter vi där) kanske såg så är Alicia inne i någon jätte jobbig period, hon är jätte mammig samtidigt som hon testar mig för fullt. Jag känner knappt igen henne. Hon gråter så fort vi ska gå till dagis och så fort jag hämtar henne så blir hon jätte gnällig och "klängig" trots att det gått bra på dagen. Maten ska vi inte ens prata om, det blir en dispyt varje gång och hon vill inte ha. Och äter hon så ska man helst mata(?) henne. Hon verkar även tro att jag ska lämna henne så såfort hon inte ser mig så kan hon börja gråta hysteriskt. Idag när vi var på ÖF så trodde jag nästan att jag skulle bli tokig tillslut :( Och det är ju inte det lättaste när man även har en liten att ta hand om samtidigt! Inte för att jag har trott att det ska vara det lättaste att vara mamma till två barn alla gånger, men det är så svårt när man inte vet hur man ska hantera det hela.

Någon som har en tvååring som känner igen sig därute? Tacksam för svar och råd :)


Kommentarer
Postat av: Stina

Å ja, vad jag känner igen mig.. Min lilla skitunge har även kommit på att det några sekunder extra för mig att komma när jag ammar.. Bara en massa hyss hela dagarna.. Underbart med barn =)

2012-09-26 @ 18:07:59
Postat av: ellenojag

Nej det är verkligen inte alltid lätt med TVÅ små!!
RL skorna köpte jag på Heppo.se i våras
mysig kväll på er också!
KRAM

2012-09-27 @ 22:50:36
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Veronica, mamma till Nim o Belle

Det kallas trots :)

2012-09-29 @ 21:12:35
URL: http://www.attblifler.blogg.se
Postat av: Janni - Mama till Lilly och gravid med lillebror

Precis så hade vi det i våras/somras. Det bästa är att det går över. Men mitt tips är att låta pappan gå in och ta så mycket ansvar det går. Ni två har ju en jobbig tid nu och jag förstår om du inte orkar varenda dag att hålla humöret uppe. Fredrik tog mer tid med henne och tog fler kamper. Det hjälpte faktiskt även om vi hade det jobbigt alla tre under den här tiden.
Kram och hoppas det blir bättre snart.

2012-10-31 @ 07:54:23
URL: http://www.innaj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0